Kara i nagroda jako środek wychowawczy w domowym i przedszkolnym wychowaniu dzieci
Spis treści
Wstęp 4
Rozdział I. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym 6
1.1 Sfera rozwoju somatycznego i motorycznego 6
1.2 Sfera rozwoju poznawczego 7
1.3 Sfera rozwoju emocjonalnego 13
1.4 Sfera rozwoju społeczno-moralnego 15
1.5 Rozwój osobowości 17
Rozdział II Rodzina i wychowanie w życiu dziecka 19
2.1 Podstawowa komórka społeczna źródłem wychowania i kultury potomstwa 19
2.2. Postawy rodzicielskie – znaczenie 24
2.3 Pełnienie funkcji opiekuńczej i wychowawczej w rodzinie 27
ROZDZIAŁ III Pojęcia nagrody i kary w świetle literatury psychologicznej i pedagogicznej 34
3.1 Nagradzanie jako metoda wychowawcza 34
3.2. Kara jako metoda wychowawcza 36
3.3 Karać czy nagradzać? – odpowiednie stosowanie systemu kar i nagród 41
Rozdział IV System kar i nagród jako metoda wychowawcza stosowana wobec dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców 44
4.1 Metodologia badań własnych 45
4.1.1 Cel i przedmiot badań 45
4.1.2 Problemy badawcze 47
4.1.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze 50
4.2 Przedstawienie i analiza wyników badań własnych 51
4.3 Wnioski zbadań 58
Zakończenie 60
Bibliografia 61
Aneks 64