Metodyka tworzenia mikroprzedsiębiorstwa w Polsce
Spis treści
Wstęp 4
I Przedsiębiorczość - ogólna charakterystyka 5
1.1 Pojęcie przedsiębiorcy i działalności gospodarczej 6
1.2 Pojęcie przedsiębiorstwa 8
1.3 Formy prawne przedsiębiorstw 11
II Status i funkcje mikroprzedsiębiorstw w Polsce 19
2.1 Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce w latach 2002-2013 21
2.1.1 Liczba mikro-przedsiębiorstw w Polsce w latach 2002-2013 21
2.1.2 Udział mikroprzedsiębiorstwa w gospodarce Polskiej 23
2.1.3 Struktura mikroprzedsiębiorstw w Polsce 24
Opracowanie własne na podstawie danych publikowanych przez GUS. 26
2.1.4 Liczba zatrudnionych w mikroprzedsiębiorstwach 26
2.1.5 Wysokość średnich miesięcznych wynagrodzeń w mikroprzedsiębiorstwach od roku 2003 do roku 2012 28
2.2 Działalność przedsiębiorstw w tym szczególnie mikroprzedsiębiorstw w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej 30
III Podstawy teoretyczno-metodologiczne analizy motywów podejmowania działalności gospodarczej 33
1. Zakładanie i prowadzenie działalności w formie mikroprzedsiębiorstwa. 33
3.1 Opracowanie biznesplanu mikroprzedsiębiorstwa 33
3.2 Obowiązki ewidencyjne oraz forma opodatkowania 34
3.3 Źródła finansowania mikroprzedsiębiorstw 39
Rozdział IV. Szanse i bariery zakładania i prowadzenia mikroprzedsiębiorstwa w Polsce. 44
4.1 Bariery i zagrożenia 44
4.2 Szanse 47
4.3 Perspektywy mikro i makroekonomiczne rozwoju mikroprzedsiębiorstwa w Polsce. 49
Zakończenie 53
Bibliografia 55