Pieniężne i niepieniężne metody pobudzenia pracownika do efektywniejszej pracy
Spis treści
Wstęp 4
Rozdział I. 6
Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi 6
1.1. Geneza, pojęcie, istota oraz cele zarządzania zasobami ludzkimi 6
1.2. Zakres i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi 9
1.3. Czynnik ludzki jako zasób strategiczny 13
1.4. Istota, cel oraz zakres planowania, pozyskiwania zasobów ludzkich 15
1.5. Rekrutacja oraz selekcja 17
1.6. Doskonalenie oraz rozwój zasobów ludzkich 20
Rozdział II. 24
Charakterystyka motywacji pracowników we współczesnej organizacji 24
2.1. Istota i cele motywacji 24
2.2. Teorie oraz modele motywacji 26
2.3. Motywacja pracowników w systemie zarządzania zasobami ludzkimi 32
2.4. Zjawiska demotywujące oraz antymotywujące pracownika w organizacji 34
Rozdział III. 37
Aspekty i rodzaje procesu motywacji wykorzystywanych w przedsiębiorstwach 37
3.1. Instrumenty pobudzania motywacji 37
3.2. Pieniężny wymiar motywacji 39
3.3. Materialny wymiar motywacji 44
3.4. Niematerialny wymiar motywacji 47
Rozdział IV. 51
Analiza skuteczności czynników motywacyjnych – badanie własne 51
4.1. Cel i przedmiot badania 51
4.2. Problemy i hipotezy badawcze 52
4.3. Metody i narzędzia badawcze 53
4.4. Charakterystyka ankietowanych osób 54
4.5. Wyniki i wnioski z przeprowadzonego badania 56
Zakończenie 64
Bibliografia 65