Problemy edukacyjne dzieci niepełnosprawnych umysłowo na przykładzie specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego
Spis treści
WSTĘP……………………………………………………………………………………..….4
ROZDZIAŁ 1.PROBLEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W ŚWIETLE LITERATURY
PRZEDMIOTU
1.1. Pojęcie i rodzaje niepełnosprawności…………………………………………………..…6
1.2. Kryteria niepełnosprawności i orzeczenia o niepełnosprawności…………………...…….9
1.3. Potrzeby edukacyjne dzieci niepełnosprawnych………………………………………....16
1.4. Kształcenie dzieci niepełnosprawnych…………………………………………………..21
ROZIAŁ 2. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA I FUNKCJONOWANIEDZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO INTELEKTUALNIE W SZKOLE.
2.1.Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie…………………………...……24
2.2. Funkcjonowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie w szkole…………….………..31
2.3. Założenia pracy edukacyjnej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie……………..35
ROZDZIAŁ 3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ
3.1. Przedmiot i cele badań…………………………………………………………………...39
3.2. Problemy badawcze i ich hipotezy……..………………………………………………...41
3.3. Zmienne i wskaźniki……………...……………………………………………………...44
3.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze……………….………………………………….45
3.5. Organizacja i przebieg badań własnych………………………………………………….49
ROZDZIAŁ 4. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
4.1 Informacje o badanych………………………………………………………...………….51
4.2 Stopień niepełnosprawności podopiecznych………………………………….………….51
4.3 Metody pracy……………………………………………………………………..………52
4.4 Zajęcia w jakich uczestniczą dzieci i obraz ich życia w placówce……………………….57
4.5 Determinanty problemów edukacyjnych dzieci w placówce………….………………….61
4.6 Rodzaje problemów edukacyjnych dzieci w placówce…………………………………...63
PODSUMOWANIE I WNIOSKI …………………………......…………………………...69
ZAKOŃCZENIE …………………………………………………………………………..73
BIBLIOGRAFIA ...……………..……………………………………………………………75
SPIS TABEL………………………………………………………………………….………79
SPIS WYKRESÓW…………………………………………………………………………..80
ZAŁĄCZNIK nr 1 kwestionariusz ankiety …………………………..………..…………….81