Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Spis treści
Wstęp…………………………………………………………………………………………..3
1. Teoretyczne źródła istotne dla poznania spojrzenia wychowawców na seksualność, ich podopiecznych- osób z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym………...4
1.1 Seksualność osób z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym........4
1.1.1.Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym…………………………………………………….6
1.1.2. Rozwój seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym…………………………………………..12
1.2 Edukacja seksualna……………………………………………………………….20
1.2.1. Edukacja seksualna- założenia ogólne……………………………… 20
1.2.2. Programy edukacji seksualnej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną…………………………………………………………………..24
1.3 Wychowawca osoby z niepełnosprawnością intelektualną………………………29
1.3.1 Sylwetka wychowawcy………………………………………………...29
1.3.2 Zadania wychowawcy………………………………………………….31
2. Metodologiczne podstawy badań własnych………………………………………………..34
2.1. Cele i problemy badawcze……………………………………………………… 34
2.2. Procedura badawcza……………………………………………………………..38
2.3.Charakterystyka narzędzia badawczego………………………………………….38
2.4. Charakterystyka badanych osób………………………………………………….39
3. Wyniki badań empirycznych………………………………………………………………40
3.1 Charakterystyka badanych osób…………………………………………………..40
3.2 Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w percepcji wychowawców………………………………………………………………………..43
3.3 Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną w oczach wychowawców………………………………………………………………………..46
3.4 Wnioski z badań…………………………………………………………………..52
Bibliografia…………………………………………………………………………………...56
Spis tabel……………………………………………………………………………………...59
Załączniki……………………………………………………………………………………..60