Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym
Spis treści
Wstęp ..................................................................................................................... 3
ROZDZIAŁ 1. PROBLEMATYKA MÓZGOWEGO PORAŻENIA DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU .......................................................................... 5
1.1 Wyjaśnienie pojęcia i etiologia mózgowego porażenia dziecięcego ......... 5
1.2 Epidemiologia mózgowego porażenia dziecięcego ................... 8
1.3 Klasyfikacja i objawy mózgowego porażenia dziecięcego ................. 9
ROZDZIAŁ 2. METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ ............................................ 19
2.1 Rys historyczny, definicje i główne założenia Integracji Sensorycznej ... 19
2.2 Poziomy, dysfunkcje i diagnoza procesów integracji sensorycznej ........ 22
2.3 Rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym .................... 28
ROZDZIAŁ 3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ 30
3.1 Przedmiot badań ............................................................................ 30
3.2 Cel badań ........................................................................................... 30
3.3 Problemy badawcze ............................................................................. 31
3.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze ........... 32
ROZDZIAŁ 4. PROJEKT WŁASNY WYKORZYSTANIA SI W PRACY Z DZIECKIEM Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM ..................................... 34
4.1 Rozpoznanie potrzeb i możliwości badanego chłopca .................. 34
4.2 Planowanie pracy z dzieckiem z MPD ........................................ 36
4.3 Realizacja projektu ................................................................................... 37
4.4 Ewaluacja projektu ......................................................................... 40
Zakończenie ................................................................................. 42
Bibliografia ....................................................... 44