Zastosowanie przez menedżera działań marketingowych na przykładzie wybranych firm
Spis treści
Wstęp 4
ROZDZIAŁ I. ROLA MARKETINGU W SFERZE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 7
1.1. Marketing jako, że możliwość kierowania przedsiębiorstwem 7
1.2. Idea zarządzania przedsiębiorstwem. 12
1.3. Główne cele oraz zadania przedsiębiorstwa 16
1.4. Funkcję zarządzania w przedsiębiorstwie. 18
1.5. Zadania, misje oraz instrumenty zarządzania marketingowego 21
ROZDZIAŁ II. MIEJSCE WSPÓŁCZESNEGO KIEROWNIKA W MARKETINGU 26
2.1. Definicja oraz charakterystyka menedżera 26
2.2. Role oraz znaczenia kierownika w działaniach marketingowych. 29
2.3. Sylwetka skutecznego menedżera 33
2.4. Decyzje menedżerskie a polityka produktu 38
2.5. Polityka oraz strategia sprzedaży – wyzwanie dla menedżera. 42
2.6. Polityka komunikacji kierownika – kształtowanie wizerunku firmy 47
2.7. Wpływ ceny do obszar decyzji marketingowych 53
2.8. Informacja w procesie podejmowania decyzji przedsiębiorstwa. 57
2.9. Kierowanie osobami w przedsiębiorstwie, a kompetencje menedżera. 58
ROZDZIAŁ III 66
WPŁYW KIEROWNIKA do podmiot gospodarczy Z 66
PUNKTU WIDZENIA PRACOWNIKÓW 66
3.1. Charakterystyka struktury organizacyjnej w firmie: Colian oraz Wedel Polska. 66
3.2. Analiza wpływu menadżera do podmiot gospodarczy Colian. 69
3.3. Analiza wpływu menadżera do podmiot gospodarczy Wedel Polska. 76
3.4. Analiza porównawcza opinii pracowników w badanych firmach. 83
Zakończenie 86
Bibliografia 91
Spis rysunków 93
Spis wykresów 93
Aneks 95