Znaczenie twórczej opieki i wychowania w świetlicy szkolnej
Spis treści
WSTĘP 5
ROZDZIAŁ 1 6
ZADANIA ORAZ CELE ŚWIETLICY SZKOLNEJ 6
1.1. Pojęcie i przeznaczenie świetlicy szkolnej 6
1.2. Założenia oraz program organizacji świetlicy 10
1.3. Cele wychowawcze 14
ROZDZIAŁ 2 15
WIEK WCZESNOSZKOLNY DZIECKA I JEGO ROZWÓJ 15
2.1. Termin i etapy rozwoju dziecka 15
2.2. Procesy poznawcze oraz kształtowanie osobowości dziecka 16
2.3. Społeczny i moralny rozwój dziecka w okresie wczesnoszkolnym 17
ROZDZIAŁ 3 21
TWÓRCZOŚĆ DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM 21
3.1 Znaczenie i pojęcie twórczości 21
3.2 Kreatywna edukacja wyzwaniem dla edukacji wczesnoszkolnej 22
3.3 Kreatywność w metodach pracy 24
3.4 Myślenie dywergencyjne i jego cechy 26
ROZDZIAŁ 4 29
METODOLOGIA BADAŃ WŁANYCH 29
4.1. Przedmiot oraz cel badań 29
4.2. Problem badawczy i hipotezy robocze 31
4.3. Zmienne oraz wskaźniki 33
4.4. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze 34
4.5. Teren badań i ich organizacja 41
4.6. Charakterystyka badanej populacji 43
ROZDZIAŁ 5 44
REZULTATY OBSERWACJI ORAZ POMIARU TWÓRCZEJ OPIEKI I WYCHOWANIA NA ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 44
5.1. Rezultaty obserwacji oraz pomiaru 44
5.2 Poziom myślenia twórczego uczniów przed zajęciami twórczymi 45
5.3. Scenariusze zajęć rozwijające twórczość uczniów 53
5.4. Poziom myślenia twórczego po zajęciach twórczych 72
5.5. Myślenie dywergencyjne i jego cechy po realizacji zajęć twórczych 77
ZAKOŃCZENIE 84
BIBLIOGRAFIA 88